Postat de: TARNOVAN EUGEN-STEFAN | Aprilie 22, 2008

UN INCEPUT …..

Dragii mei ,

       Nu!… Nu este nici un nume de revista si nici vreo urare, chiar daca pare. Este doar inceputul unui vesnici discutii pe care eu, tu sau oricine citeste acest COMENTARIU  si se regaseste in el, o avem cu anumiti oameni: unii care de multe ori nici nu ne cunosc si nici nu au avut vreodata aceasta intentie si se trezesc ei vorbind cu verva despre noi si ce ar trebui sa facem cu viata noastra, altii care sunt chiar parintii nostri si care doar cred ca ne cunosc, desi de cele mai multe ori ne confunda cu propria lor identitate in loc sa ne descopere iar altii (si nu in cele din urma) sunt chiar prieteni foarte buni de-ai nostri (involuntar) care cred ca au descoperit cheia a ceea ce numesc „bine pentru tine”. Nu ca eu m-as exclude din categoriile mai sus amintite… Daca ar fi sa numesc o persoana sau cateva pesoane din grupul meu de prieteni, care sa-si dea mai mult cu parerea despre ce ar trebui sa faca ceilalti sau sa dea sfaturi („de bine”), cu siguranta eu as fi in fruntea listei. Involuntar dar totusi… MEA CULPA!

La cati dintre voi nu le-a ales parintii facultatea sau cariera, cand, probabil, nici nu stiati cu ce se mananca viata? Sub vesnicul pretext, evident, ca ei stiu „ce-i mai bine pentru voi”. Cred ca o mare parte dintre noi au trecut prin etapa asta iar ceilalti ori sunt niste norocosi, ori nu prea au avut parintii timp de ei (ceea ce, in situatia de fata, mi se pare exceptional dar nu ideal). Cati dintre voi nu v-ati intalnit, intamplator, cu X sau cu Y, al caror nume l-ati uitat dupa 3 minute de la cunostinta sau nu l-ati retinut niciodata si care au inceput sa va judece miscarile, deciziile, felul in care aratati, va imbraci,va purtati, chiar si inocentul cos de pe fata pe care din lipsa de timp ai uitat sa-l fardezi, spunandu-va totodata ca „nu sunteti de gasca”, desi daca aveati geniala inspiratie de a-i intreba „ce inseamna – de gasca”, ma indoiesc ca ar fi putut sa va dea o definitie coerenta si pertinenta, cum ma indoiesc, de asemenea, ca si-ar fi risipit cateva sferturi de ora din viata, in compania voastra pentru a afla cine sunteti de fapt?… Viata inseamna viteza! Dar daca ar fi sa-l provocati la a-si da cu parerea despre ce ti s-a intmplat sau in general despre viata ta, nu ar sovai sa o faca.
Ceea ce e bine de stiut si de retinut e ca „Daca ne-am vedea macar o clipa cu ochii cu care ne vad ceilalti, am disparea pe loc!”
Deci nu incercati asta! Poate fi periculos! In ceea ce-i priveste pe prietenii mei nu pot sa-i judec pentru ca stiu ca imi vor binele, nestiind insa cam cum arata binele in viziunea mea.
De multe ori mi s-a spus: „Cred ca asta nu e bine pentru tine!… Nu ar trebuie sa faci asa! Nu cred ca ti se potriveste! Bine e sa faci aia sau ailalta dar nu asta!”… „How do you know?”

De exemplu, mi-a zis un prieten odata „Bine e sa ai bani!”. Si m-am gandit la asta… Cu siguranta banii sunt un „sine qua non” al societatii, la care ne raportam toti si fara de care nu ne putem duce viata cea de toate zilele… dar m-am gandit ca de-a lungul timpului (cu exceptia faptului ca umblam cu blugii rupti in liceu si vroiam bani sa-mi iau altii noi) nu s-a prea intamplat sa simt lipsa lor. Nu pentru ca i-as fi avut ci pentru ca nu se aflau pe lista mea de bine.
Eu nu-mi amintesc sa-mi fi dat vreodata parintii bani de celebrul „pachetel”, bani pe care colegii din liceu, oricum, ii dadeau pe tigari. Si nici macar nu i-am cerut vreodata… Intre timp am aflat (slava Domnului!) nu din experienta ci din diverse intamplari – ca „banii nu pot cumpara sanatatea sau viata!”

Asa ca am putea spune ca :Sanatate = Bine
Dar… daca esti sanatos si ai bani s-ar putea sa nu fii prea fericit (motivele pot fi multe).

Deci cred ca va dati seama ca e super usor sa mai spun ca Fericirea = Bine.
Intr-o alta ordine de idei (desi nu m-am priceput niciodata la partea asta) as putea face urmatoarele ecuatii:

Daca:
Fericirea = bine
           si
Fericirea = Relativa 
        atunci…
Bine = relativ

Cred, de asemenea, ca nu mai trebuie sa va explic ce inseamna „relativ” caci il puteti cauta si voi intr-un DEX, fie el si online.

Asadar, sunt de acord (cred ca si voi sunteti) ca binele meu se afla in stransa legatura cu dorintele si asteptarile mele, pe care evident eu le stiu cel mai bine, caci altfel s-ar putea sa am o reala problema.

Deci n-ar mai trebui sa lasam pe celalti sa ne spuna ce cred ei ca e bine pentru noi (chiar daca intentiile lor sunt din cele mai bune). De cele mai multe ori ideea lor de bine nu coincide cu a noastra dar se confunda frecvent.

E ca si cum de ziua unui prieten ii cumperi cadou un bec doar pentru ca tocmai ti s-a ars becul de la veioza si ti-ai dori sa primesti unul.

Numai bine!

 EUGEN


Lasă un răspuns

Categorii

